Digital skoleudvikling

Toolcamp-modellen

Toolcamp-modellen giver i grundskolen mulighed for at eksperimentere med at udvikle ny pædagogik og didaktik baseret på det 21. århundredes kompetencer og IT-anvendelse i undervisningen.

Modellen er bygget op af fire grundlæggende byggestene: Det 21. århundredes kompetencer (21st century skills), Forenklede Fælles Mål (FFM), Innovation og Digitale læringsfællesskaber. Disse fire byggestene udgør i kombination en prototype på en proces, der kan lede frem mod nye måder at tænke pædagogik og læring på. Udgangspunktet er elevens digitale forkundskaber og iboende skabertrang.
Flipped Learning og elevformidling er en central del af Toolcamp-modellen.
Toolcampvindere går videre til "C.R.A.F.T", som indtil 2017 hed "National Toolcamp".

Det skal give mening!

Nu hænger elevernes – og skolens verden sammen i relation til opgaven på baggrund af motivation, samarbejde og Skyen

Med Toolcamp, Fredagsnørd og Nørddage, hvoraf de to første har eksisteret i flere år, er vi inde under huden på det, der giver mening! Vi har oplevet topmotiverede elever og lærere, som er begejstrede og visionære. Med et drive og en vilje skaber de innovative resultater, der kan bruges til noget derude i det virkelige liv!